torsdag den 10. maj 2012

Så er den der igen....den der med at man har en beslutning til man tager en ny

Jeg er helt enorm glad fordi jeg har valgt at bruge noget af min fritid i "Kirkens Korshærs" genbrugs.
Hver gang jeg er dernede bliver jeg duperet over de mennesker der også lægger deres tid dernede.
Deres livsvisdom og viden, parret med en ydmyghed over for livets tilskikkelser, når livet ALDRIG  har været en dans på roser kan man kun respektere og beundre.

Jeg har virkelig ikke ord for hvor meget de mennesker betyder for min forståelse for det fine ved at gøre noget for andre. Jeg betragter ikke mit arbejde dernede som noget stort og forkromet, men jeg får en masse indsigt om andre mennesker, noget jeg aldrig har fået da jeg var ude i det pulveriserende arbejdsliv. Derude var man godt nok kollegaer, men også konkurrenter om jobbet eller lederens gunst, man holdt kortene tæt til kroppen, så var man vel ikke så sårbar. Her er vi alle ligestillede og kollegaer.

Når jeg betragter hende der går og rydder op på det lille kaffebord hvor kunderne kan få en kop gratis kaffe, og ser den omhu hun lægger i at det skal se pænt og indbydende ud, inviterer på en småkage og sørger for at alle har det hyggeligt,  ja så kan man da kun blive glad.

Vi går jo ikke rundt med puddersukker i munden hele tiden. Der er da kontroverser over både det ene og det andet, der kan måske være en lidt hurtig bemærkning som ikke er helt så mild, men det ender med at vi bliver enige om at  "Vi er jo forskellige allesammen"  Vi er jo trods alt henved 70 frivillige, og det er jo klart at der er forskellige meninger, men jeg bliver altid overrasket og glad over at det ikke er manden men bolden man går efter.

Jeg havde en fin oplevelse i sidste uge. Den 91 årige mand der har sparet sammen til en tur på de Russiske floder fortalte om en bog han har læst og var blevet så inspiret, at han sammen med sin 4 år ældre broder ville spare sammen og så ville de tage på den flodtur sammen.
Gid jeg som 91 årig bliver sådan, altså fuld af drømme.......

Bogen han berettede om hedder Nestors Krønike. Jeg har været på biblioteket og lånt den, og nu glæder jeg mig til at læse om Ruslands tilblivelse og det som krøniker kan, nemlig fortælle historie, sagn og krøniker.

Jeg blev så betaget af det han kunne fortælle og ikke mindst huske. Det var så medlevende og indfølt at jeg næsten kunne se det hele for mig.
Nu beder og håber jeg til han når at komme på den tur for da jeg idag kom i genbrugsen hørte jeg han er blevet indlagt med en ondsindet bærebetændelse, og med 91 år på bagen, har kroppen vist ikke de store resourser at give af.

Ja det er jo ikke mange dage siden jeg havde både hugtænder og hekseklør af bare fustration over mig selv og fik hældt hele skraldespanden ud her på min blog.........

Man kan altså ikke regne med mig ;O((((((

For nu har jeg hovedet helt oppe i lammeskyerne og ser glad  ned på verden.

I morgen kommer der atter en dag, og jeg tror jeg vil tage godt imod den, måske jeg skulle få klippet de hekseklør?

Nå nu må I sove godt, for jeg har faktisk en del på programmet i morgen, og lidt godt vil man jo også gerne se ud, så et par timers skønhedssøvn kan vel ikke skade???

Vi ses ;O)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar