fredag den 6. juli 2012

Det store varme bord.

Jeg vil rigtig gerne vise jer det fineste bord i verden.
Alterbordet.
Det var her ved dette smukke bord alting begyndte for os. (Farum kirke)
Præsten hedder Elisabeth Lyneborg
Vi bestilte tømre- arbejdet til vores første bord af tømmeren fra Nazareth,
 Werner måtte godt nok selv lave det praktiske arbejde.
Men det blev så fint, for med hjælp fra oven kan meget lade sig gøre.

Jeg kan rigtig godt lide at gøre mig umage med at dække et pænt og pynteligt bord.
Jeg har ikke fint Kongeligt porcelain, men omhu og kærlighed til måltidet er en god hjælp.
Et måltid mad er jo ikke bare fordi vi skal have stillet vores sult.
Det er også en måde at samles på. Her kan vi  lade fred og hvile danne rammen.
Små og store kan komme til orde,
man kan lytte og se hinanden i øjnene,
og så er mad lavet med kærlighed altid god mad.

Fra den mindste flække til den største Metropol samles høj som lav om måltidet.
Den største gestus en fattig mand kan vise, er vel at dele sine simple humpler med at andet menneske.
Fra tidernes morgen er der skrevet alen lange og meget rørende historier om det.
At dele sit overskud kræver ikke et særlig stort hjerte.

I har læst lidt af historien om et bord der startede med at være et firkantet spisebord,
nu er det et rundt havebord.
Historien går i ring ;O)

Måske kommer der mere om borde, men jeg tror jeg har været rundt om borde nok for denne gang.
Nej forresten,
Første gang jeg dækker på det runde bord får i det selvfølgelig at se,
det skal nok blive fint, men i dag regner det så vi bliver vel inden døre og nyder maden,

Vi ses;O)

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar