søndag den 23. december 2012

Jeg vil fra bunden af mit hjerte ønske alle en glædelig jul, og med et STORT ønske om et helsebringende nytår. Kærlig tak til alle. GLÆDELIG JUL OG GODT NYTÅR

 
 
 

Så smukt dalede sneen idag, så alle barnlige sjæle kunne komme i extra jule/ nisse stemning.
 
Vi forsøgte i løbet af dagen at komme ned til Mie for at ønske hende glædelig jul, men på halvvejen derned, bestemte vi os for at vende om, det så alt for farligt ud, og det så heller ikke ud til at det ville bedres når vi skulle vende næsen hjemad.
Heldigvis stødte de to tilbage blevne hjerneceller sammen og lavede et barn der hedder "omtanke"
 
Vi fejre Jesu fødsel ved juletid.
 
Det skulle være en livsbekræftende begivenhed, fuld af gode timer med familien og de dejligste gaver, velsmagende og bugnende borde.
(og avavavavav min mave) 
Og selv om vi måske har glemt essensen i juleevangeliet, er vi vist alle sammen lidt mere generøse og giver gerne en skærv til velgørende formål.
 
Men i år synes jeg mine juletanker drejer sig meget om død og savn.
Vi har i årets løb mistet nogle meget kære personer, og vi har haft Mies sygdom meget tæt på hjertet.
 
Vi har haft et par gæstebud, og hver gang jeg står med den dejlige mad tænker jeg på alle de mange gange i årenes løb jeg lige smuttede over gaden til Vanda med en lille anretning af de mange lækkerrier vi selv sad og smovsede i.
DET SKAL JEG IKKE I ÅR
Vanda er èn af dem vi mistede i dette år.
Sjovt som vanens magt har tag i en, og sjovt som hjernen bare har sit eget liv. Jeg tænker nemlig ikke bevidst over at jeg ikke skal over gaden med lidt hyggemad, det kommer bare lige som sommer efter vår.
 
Det hele blev jo heller ikke lettere af at vi var til Lottes bisættelse igår.
Nikolajs børns mormor.
 
I dag har vi siddet lidt stille ind i mellem de små enkle gøremål der skal slutte dette års juleforberedelser. Tankerne er uvægerligt gået til alle dem der har et stort savn, og på den anden side skal have julens glade budskab og mange smukke lys til at forenes i et hjerte der måske knap nok har forstået at en af deres kære er død.
 
I nogle hjem er der også børn som sørger, men børn er så umiddelbare, så hvis de ser noget smukt, eller får en gave de har ønsket sig, så skinner solen igen i deres verden.
Det er det jeg har oplevet mange gange med mine egne børn og børnebørn.
Og det forsøger jeg at tage ved lære af
 
Men så må det retfærdigvis også siges at vi har haft mange livsbekræftende og smukke stunder sammen med både famile og venner.
Dejlige "børn" og børnebørn har indtaget spisebordet og vist hvor meget de sætter pris på at "de gamle" er her.
"Tak mor og Werner"
det kan de kære unger stave til.
Vi har også fået rigtig mange "Jeg elsker dig " tilkendgivelser af Freja og Klara. (ungeunger)
 
Og jeg vil hermed gerne sige tak til alle jer på FB (facebook) der har været min støtte og kærlige hjælp i de mange hjertesuk jeg har givet fra mig i årets løb.
 
Jeg vil fra bunden af mit hjerte ønske alle en smuk og glædelig jul, og med et STORT ønske om et helsebringende nytår.
 
Kærlig tak til alle. 
GLÆDELIG JUL
OG
GODT NYTÅR
 
Vi ses;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar