torsdag den 20. december 2012

Nu har jeg skrevet om død og elende et par gange, nu vil jeg lade juleglæden lyse lidt op, både her på bloggen og i mit hjerte..

Jeg har fået de hjerteligste julekort, og det er ikke bare julekort. Dem der har givet mig disse kort, er nemlig hjerte- mennesker, mennesker jeg bare må have med i mit liv som fundament for min glæde/ juleglæde og livsglæde.

Jeg har også skrevet et par gange om det at blive gammel og hvad deraf følger.
Set i lyset af alternativet er jeg nu ret glad for at være blevet ældre.
Men nu skal vi endnu engang til begravelse, og så bliver mine mørke og navlebeskuende tanker gjort lidt til skamme..........Jeg er i live........

Mine børn og børnebørn har det godt, og vi har alle tag over hovedet, tøj på kroppen og mad i munden......hvem sagde ynk????

For lidt siden ringede en kollega fra genbrugsen på døren, afleverede en pose kaffe fra Kirkens Korshær (julegave) og et personligt julekort fra kollegaen.
Jeg bliver bevæget over at min ringe indsats er så vigtig at jeg får så kæmpe megen tak.

Men min kedafdethed som jeg forsøger at smide på porten, hidrører ikke blot fra de aktuelle sørgmodigheder.
Men alligevel..............
Jeg må fra bunden af mit hjerte nok indrømme at på trods af fornægtelse af alderdoms grådlabilitet, er der ingen vej udenom, alderen sætter sine spor, og jeg er blevet mere tårevædet med årerne.
Men jeg oplever til gengæld  en fryd, inderlighed og lidt oveskud, når jeg hygger med familen og laver gæstebud til de dejligste venner.

Bare lidt i hop og galop tanker.
Måske lidt rodede, men de komme fra hjertet.

Vi ses ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar